بهترین رنگ موکت برای اتاق کودک

موکت اتاق خواب کودک

بهترین گزینه برای اتاق خواب کودکان، انتخاب کفپوشی نرم؛ با ایمنی بسیار بالا می باشد. این کفپوش باید احتمال خطر سقوط کودک را کاهش دهد و از کودک در برابر ضربه و سقوط محافظت نماید. همچنین یک کفپوش مناسب، باید ضد حساسیت باشد و به راحتی تمییز شود. بهترین رنگ موکت برای اتاق کودک، بستگی به سلیقه شما و فرزندتان دارد. رنگ های روشن برای روحیه حساس کودکان مناسب است. رنگ های تیره نیز کثیفی را نشان نمی دهند. با توجه به این نکات، موکت مخصوص اتاق کودک را انتخاب کنید.

 

موکت اتاق کودک دخترانه

موکت اتاق کودک دخترانه

در هنگام انتخاب رنگ موکت، این نکته را در نظر داشته باشید که سلیقه رنگیه دختران و پسران متفاوت است. در اکثر موارد، دختر ها رنگ های صورتی و پاستلی و پسران رنگ های طوسی و آبی را ترجیح می دهند.

از آنجایی که روحیه کودکان حساس تر از بزرگسالان است، رنگ های شاد و مناسب سن کودک، گزینه بهتری است.

برای اتاق کودک دخترانه، رنگ های صورتی، یاسی، بنفش، زرد، کرمی، سبز پاستلی، قرمز، بهترین انتخاب است.

تمامی موارد گفته شده نسبی و براساس معیارهای کلی است، در آخر شما باید طبق سلیقه دختر دلبندتان، رنگ موکت مناسب را خریداری نمایید.

موکت اتاق کودک پسرانه

موکت مخصوص اتاق کودک

به دلیل اینکه پسران شیطنت بیشتری نسبت به دختران دارند و ممکن است همواره دست و پایشان پر از لکه و آلودگی باشد، موکت با رنگ های تیره و متوسط گزینه مناسبی است.

موکت رنگ طوسی، آبی، سورمه ای، سبز تیره، قهوه ای، از لحاظ سلیقه پسران و همچنین پنهان کردن لکه و کثیفی، یک انتخاب هوشمندانه است.

موکت پرز بلند اتاق کودک

موکت اتاق کودک پالاز

یکی از بهترین گزینه ها برای اتاق کودکان، موکت پرز بلند می باشد. این نوع موکت با داشتن پرزهای نرم و بلند، از کودک در برابر ضربه و سقوط محافظت می نماید. همچنین پرزهای نرم این نوع موکت، حس راحتی و آسایش را برای کودک فراهم می کند.

از دیگر ویژگی موکت پرز بلند می توان به این موارد اشاره نمود:

  • عایق صدا:

موکت های پرز بلند، عایق صدا هستند. کودکان بیش از نیمی از زمان خود را در روز به بازی در اتاق می گذرانند و سر و صدای آن ها ممکن است موجب آزار خودتان و همسایه ها شود. موکت های پرز بلند با دارا بودن پرزهای نرم و بلندی که دارند، تا حدی زیادی، صدا را جذب می نمایند.

  • عایق حرارت:

عایق حرارت بودن موکت های پرز بلند به این معناست که شما دیگر در فصل زمستان، نگران سرد بودن اتاق کودک خود نخواهید بود. موکت های پرز بلند، به دلیل پرزهای نرم و بلندی که دارند، اجازه ورود سرما از کف را نمی دهد. کودک شما علاوه بر نرمی و لطافت، گرمای دلچسبی را تجربه خواهد کرد.

  • ضدحساسیت و آلرژی:

کودکان دارای بدنی حساس و ضعیف تر از بزرگسالان هستند و حتی موکت هایی که استاندارد نیستند ممکن است موجب آسیب به بدنشان گردد. اکثر موکت های پرز بلند، ضدحساسیت می باشند. خرید موکت مناسب اتاق کودک کار سختی نیست و فقط نیاز است که در هنگام خرید به نکات گفته شده دقت داشته باشید.

  • تنوع طرح و رنگ بسیار بالا:

مهم ترین نکته ای که در خرید موکت مخصوص اتاق کودک باید مدنظر داشته باشید، طرح و رنگ آن است. طرح و رنگ موکت اتاق کودک، باید مناسب سلیقه و روحیه کودک شما باشد. معمولا پیشنهاد می شود برای اتاق کودک، از رنگ های شاد و موکت های طرح دار استفاده کنید. رنگ های شاد روحیه شان را تقویت می کند. بازی رنگ ها و طرح ها می تواند بر هوش هیجانی و هوش عاطفی آن ها تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

  • مقاوم در برابر کوبیدگی و رنگ ثابت:

موکت اتاق خواب کودک به دلیل تردد بسیار زیاد بر آن، باید دارای ویژگی ضدکوبیدگی باشد تا طی مرور زمان، پرزهای آن کوبیده نشود. همچنین زیبایی ظاهری اش حفظ گردد. همچنین موکت اتاق کودک، باید رنگ و کیفیتی ثابت داشته باشد تا در صورت شست و شوی مداوم، رنگ و طرح خود را از دست ندهد.

موکت اتاق کودک پالاز

موکت اتاق کودک پسرانه

 پالاز موکت با داشتن خاصیت ضدحساسیتی ،عایق صدا و گرما، یکی از بهترین گزینه های برای اتاق کودک است.

طرح و رنگ متنوع، کیفیت عالی، قیمت بسیار مناسب، سه دلیل مهم برای خرید پالاز موکت می باشد.

بافت موکت پالاز به دو صورت کات پایل و لوپ پایل است. بافت کات پایل( پرز بلند) بهترین گزینه برای اتاق کودک است.

موکت های پالاز با بافت کات پایل: زیبا، کات بی، یاس، یاسمن، الماس، افرا

موکت اتاق کودک قیمت

مهم ترین اصلی که خریداران به آن توجه ویژه ای دارند، خرید با کیفیت با قیمتی مناسب است. موکت های معمولی مانند موکت کبریتی و موکت های نمدی، قیمت پایین تری نسبت به پالاز موکت ها دارند. اما از لحاظ کیفیت، پالاز موکت چندین پله بالاتر است. پس پیشنهاد ما به شما این است که در مرحله اول بودجه خود را در نظر بگیرید، و طبق بودجه و سلیقه خود، اقدام به خرید موکت مناسب اتاق کودک نمایید.

قیمت موکت نمدی و کبریتی ساده و طرح دار مخصوص اتاق کودک از 99 هزارتومان شروع می شود.

قیمت موکت پالاز مخصوص اتاق کودک نیز از متری 261 هزارتومان شروع می شود.

سخن پایانی: 

موکت های رنگ روشن برای اتاق کودک، شادی و نشاط را به همراه دارد و مناسب روحیه کودکان است؛ اما زود کثیف می شود و باید حواستان به نظافت آن باشد.

موکت های رنگ متوسط و نیمه تیره، کثیفی را پنهان می کنند و نگهداری از آن آسان است.

موکت های پرز بلند بهترین گزینه برای اتاق کودک هستند.

موکت های نمدی و ساده، قیمت پایین تری دارند اما برای اتاق کودک مناسب نیستند.

با توجه به نکات ذکر شده، بهترین رنگ موکت برای اتاق کودک را انتخاب نمایید.

 

 

 

 

 

 

WhatsApp Me!

میتونیم کمکی کنیم؟

قبل از خرید میتونید از ما مشاوره رایگان بگیرید
تلفن تماس