بهترین رنگ موکت برای خانه

بهترین رنگ موکت برای خانه

به طور کلی بهترین رنگ موکت برای خانه، ترکیب رنگ های کرم نسکافه ای و ترکیب رنگ ها از خانواده طوسی است. اگر به هارمونی و تعادل رنگ ها در دکوراسیون منزل اهمیت می دهید، باید در انتخاب رنگ موکت دقت زیادی داشته باشید و صرفا بر اساس علاقه خاص به یک رنگ، خرید نکنید. نکات مهمی در خرید رنگ موکت برای خانه وجود دارد که به آن ها می پردازیم.

بهترین رنگ موکت برای اتاق خواب

بهترین رنگ موکت برای اتاق خواب

 

انتخاب بهترین رنگ موکت برای اتاق خواب کار چندان سختی نیست. شما باید سه فاکتور مهم را در نظر بگیرید:

  • طراحی داخلی اتاق خواب
  • اندازه و متراژ اتاق خواب
  • سلیقه شخصی خودتان

با در نظر گرفتن همه این نکات، به سراغ انتخاب رنگ موکت اتاقتان بروید.

دو رنگ بسیار پرکاربرد و خنثی برای فضای داخلی به خصوص اتاق خواب، رنگ های طوسی و کرم می باشد. به دلیل اینکه این رنگ ها خنثی هستند، به راحتی با انواع رنگ های گرم و یا سرد ترکیب زیبایی می سازند.

طراحی داخلی اتاق خواب

هنگام انتخاب رنگ موکت، مهم ترین اصل این است که شما به سایر دکوراسیون اتاق مانند، کاغذ دیواری و وسایل چوبی توجه داشته باشید. برای مثال با کاغذ دیواری صورتی، موکت به رنگ قرمز و نارنجی، ترکیب جالبی نخواهد شد. بهترین کار این است که قبل از خرید هرگونه وسیله ای، ترکیب رنگ مناسب و مورد نظر خود را طراحی کنید و طبق آن خریدتان را انجام دهید.

متراژ اتاق خواب

بهترین رنگ موکت برای اتاق

 

یکی از مهم ترین نکات هنگام خرید موکت، توجه به متراژ اتاق خواب است. برای اتاق های کوچک که نور کمی دریافت می کنند، موکت به رنگ روشن بهترین گزینه است چون فضا را دلبازتر و پرنورتر جلوه می دهد.

انتخاب موکت برای اتاقی که نسبتا بزرگ است و پنجره ای رو به نور دارد، بسیار آسان تر است. در این اتاق می توان از انواع رنگ های خنثی و گرم و سرد استفاده کرد. شما می توانید فضای اتاق را با رنگ های تیره دیزاین کنید، بدون اینکه نگران دلگیر بودن اتاق باشید.

سلیقه شخصی

و در آخر آن چه بیش از همه اهمیت دارد، استفاده از رنگ هایی است که به شما آرامش می دهد. اتاق خواب محل استراحت و آرامش است و بیشتر از همه در دکوراسیون داخلی، سلیقه شخصی شما همراه با رعایت جزئی اصول دکوراسیون اهمیت دارد.

 

بهترین رنگ موکت برای پذیرایی

بهترین رنگ موکت برای پذیرایی

 

فضای نشیمن و پذیرایی، باید طوری طراحی شود که حس خوبی برای خودتان و مهمانان ایجاد نماید. بر خلاف اتاق خواب و اتاق کار، پذیرایی فضایی عمومی است که توجه بینندگان را جلب خواهد کرد و رعایت اصول طراحی دکوراسیون، اهمیت ویژه ای دارد.

قبل از شروع طراحی این بخش، باید چند سوال از خودتان بپرسید!

  • آیا فردی با وسواس بالا هستید؟
  • آیا در طول سال، میزبان مهمانان بسیاری هستید؟
  • آیا دچار مشکلات جسمی هستید و توانایی نظافت هرروزه را ندارید؟

و سوالاتی از این قبیل که باید قبل از خرید موکت پاسخ آن ها را مشخص نمایید چرا که همین سوالات ساده، کمک بسیاری برای انتخاب رنگ مناسب موکت به شما خواهد کرد.

برای مثال:

  • کسانی که وسواس بالایی دارند، باید از خرید موکت رنگ سفید و خیلی روشن خودداری نمایند. موکت با رنگ های خیلی روشن در فضای پذیرایی که تردد در آن بیشتر است، کثیفی را حتی در حد چند لکه، نشان می دهد. این مورد ممکن است وسواس شما را بیشتر کند و هرروز مجبور به نظافت باشید.
  • افرادی که همیشه مهمان دارند نیز بهتر است به سمت خرید موکت رنگ روشن نروند به دلیل ذکر شده در مورد قبل! نظافت هرروزه می تواند برای شما خسته کننده و فرسایشی باشد.
  • افراد شاغل و یا کسانی که دچار مشکلات جسمی هستند نیز در این دایره قرار می گیرند.

بهترین رنگ موکت برای نشیمن

 

سه نکته مهم در خرید موکت که در قسمت خرید موکت برای اتاق خواب ذکر کردیم، در این قسمت نیز اهمیت دارد.

  • طراحی داخلی فضای پذیرایی
  • متراژ فضا
  • سلیقه و شرایط شخصی شما

بهترین رنگ موکت برای آشپزخانه

بهترین رنگ موکت برای آشپزخانه

یکی از مهم ترین فضاها در منزل، آشپزخانه است. این بخش برای زنان خانه دار که حداقل 6 الی 7 ساعت در روز، در آشپزخانه مشغول آشپزی و نظافت هستند، اهمیت ویژه ای دارد.

بهترین رنگ موکت برای آشپزخانه، رنگی است که کثیفی و لکه ها را پنهان کند. برای آشپزخانه توصیه میکنیم از رنگ های تیره و نیمه تیره استفاده کنید. رنگ های روشن مثل کرم، طوسی روشن، صورتی روشن و …، فقط دردسر شما برا نظافت هرروزه را بیشتر می کند. موکت هایی که از ترکیب چند رنگ بافته شده اند نیز بهترین گزینه برای آشپزخانه هستند. برای مثال پالاز موکت طرح پامچال از ترکیب چندین رنگ بافته شده و رنگ های تیره و نیمه تیره آن مانند کد ( 5971 ، 9871، 5571 ، 9771) انتخابی مناسب و هوشمندانه برای آشپزخانه است.

بهترین رنگ موکت برای راه پله

بهترین رنگ موکت برای راه پله

خرید بهترین رنگ موکت برای راه پله، کار چندان سختی نیست. فقط کافیست نگاه کلی به ترکیب رنگ و دکوراسیون منزلتان داشته باشید. پله ها هم یکی از اجزای اصلی خانه به حساب می آیند و عموما در دایره دید هستند پس باید طبق اصول دیزاین شوند. برای خانه ای که با رنگ های نود و نسکافه ای دکور شده است، موکت سبز پاستلی ترکیب جذابی ایجاد می کند. اگر نرده های کنار پله، به رنگ مشکی است، موکت طوسی روشن یا سفید، گزینه مناسبی است.

برای نرده ها و دیوارهای پله که به رنگ کرم روشن هستند، موکت نسکافه ای بهترین گزینه است.

سخن پایانی

بهترین رنگ موکت برای خانه، رنگی است که نقش مکمل را در فضای دکوراسیون ایفا کند. اگر قصد بازسازی ندارید و فقط به دنبال موکت با کیفیت با رنگ مناسب هستید، طبق اصول گفته شده، رنگ مورد نظر را انتخاب نمایید. به طور کلی، موکت با رنگ طوسی روشن و نسکافه ای، به دلیل اینکه رنگ هایی خنثی هستند، می توانند بهترین گزینه برای فضای منزل شما باشند.

 

WhatsApp Me!

میتونیم کمکی کنیم؟

قبل از خرید میتونید از ما مشاوره رایگان بگیرید
تلفن تماس