موکت نمدی چیست؟

قیمت موکت نمایشگاهی طوسی

 

خانه های مادربزرگ و روستایی را به یاد دارید که زیر اندازهای بسیار خاصی را برای ما آماده می کردند تا سرما را کمتر حس کنیم؟ موکت های نمدی که امروزه در کشور بسیار رواج پیدا کرده، از سبک تولید سنتی نمد استفاده می کند تا موکت های بسیار منحصر به فردی را در اختیار کاربران قرار دهند. به لطف تنوع بسیار زیاد و سبک های خاص تولیدی، امروزه درخواست برای تولید این نوع نمد بسیار زیاد بوده و در این مقاله قصد داریم برای شما توضیحات کاملی را آماده کنیم تا بتوانید در هنگام خرید بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

موکت نمدی چیست؟

همانگونه که از اسمش مشخص است، موکت نمدی به نوعی از موکت گفته می شود که سبک تولید آن مشابه نمد می باشد و ظاهر آن نیز تا حد زیادی به آن شباهت دارد. نمد که از زمان هخامنشیان و یا حتی قبل تر در ایران مورد استفاده قرار می گرفته، به صورت بافتی، تولید نمی شود و تمامی الیاف تحت تاثیر سه عامل یعنی فشار ، رطوبت و گرما در کنار هم قرار می گیرند و به صورت فشرده در می آیند. حسن تولید نمد به قیمت پایین، ساخت و زمان کوتاه تولید است که همین مسئله نیز در بحث موکت های نمدی صادق است.

موکت نمدی نیز دقیقا مانند خود نمد از همین سبک تولیدی بهره می گیرد که در آن الیاف خرد شده با استفاده از دستگاه های پیشرفته و تکنیک سوزنی در کنار هم قرار می گیرند و یک بافت محکم را به خود می گیرند. در مورد طرح دادن به این موکت ها نیز باید بگوییم طراحان با استفاده از چسب زنی طرح مد نظر را در موکت های نمدی اجرا می کنند که پیش رو در مورد آن ها بیشتر با شما صحبت می کنیم. موکت های نمدی معمولا ضخامت 3 تا 5 میل دارند که بر اساس نیاز، می توانید نمونه های مختلف را انتخاب کنید.

 

موارد استفاده از موکت نمدی

قیمت موکت طرح تایل

به دلیل قیمت مقرون به صرفه ای که موکت های نمدی دارند، استفاده از آن ها در بخش های اداری و حتی تجاری بسیار محبوب می باشد. به عنوان مثال تعداد بسیار زیادی از سینماهای داخل کشور از این سبک موکت ها استفاده می کنند که دلیل آن محکم بودن این نوع موکت ها و طرح های خاص آن ها می باشد. علاوه بر سینماها کف پوش های نمدی، کاربردهای متعددی دیگری نیز دارند که با هم نگاهی به آن ها می اندازیم.

  • ساختمان های اداری و دولتی
  • گالری های نقاشی و هنری
  • هتل ها و مراکز استراحتی ( موکت هتلی)
  • سالن مراسم عقد و لابی تالارها
  • آمفی تئاتر و سالن نمایش

اگر به دنبال موکت مناسب برای فضای منزل هستید، از بخش موکت خانگی دیدن نمایید و از میان مدل های مختلف، موکت مورد نظرتان را انتخاب کنید.

در مارال موکت ما بخش مجزایی برای کودکان عزیز شما در نظر گرفته ایم، برای دیدن موکت اتاق کودک روی لینک کلیک نمایید.

مزیت های موکت نمدی

همانند هر یک از محصولات تولیدی، موکت های نمدی نیز هر یک دارای مزیت و معایبی هستند که بررسی آن ها سبب می شود افراد نسبت به خرید آن ها اقدام کنند. در صورتی که قصد دارید خرید موکت نمدی را نهایی کنید، ابتدا بهتر است کاربرد آن را در مجموعه خود ارزیابی کنید و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

  • موکت های نمدی معمولا نسبت به قیمت، کیفیت بسیار خوبی دارند
  • موکت های نمدی دولایه دوام و کیفیت بسیار بالایی نسبت به دیگر موکت ها دارند
  • موکت های نمدی اجازه عبور سرما را نمی دهند
  • حمل و جابجایی موکت های نمدی بسیار سریع است
  • طرح های سفارشی بر روی موکت های نمدی قابل اجراست
  • قابلیت ضد الکتریسیته بودن موکت نمدی

 

معایب موکت نمدی

در کنار تمامی ویژگی های مثبتی که موکت های نمدی در اختیار شما قرار می دهند، عاری از عیب نیستند و باید برخی از موارد را نیز در نظر داشته باشید. به عنوان مثال،موکت نمدی معمولی، ضخامت کمتری نسبت به موکت نمدی پالاز دارند و باید از فرش و قالیچه روی آن استفاده کرد.

  • تنوع کم طرح و رنگ کارخانه ای
  • عدم مقاومت در برابر رطوبت
  • عدم مقاومت در برابر ساییدگی
  • عدم عایق صوتی مناسب

انواع موکت نمدی

دسته بندی موکت های نمدی کار بسیار دشواری است و هر شرکتی برای خود معیارهای مختلفی را در  نظر دارد. ولی به صورت کلی اگر بخواهیم بگوییم، موکت های نمدی از نظر کیفیت به سه دسته ساده و دولایه  و طرح دار دسته بندی می شوند.

موکت های نمدی ساده، خود به سه بخش کبریتی، مخمل و ولور عرضه می شوند، ولی در بحث طرح ها داستان تا حد زیادی متفاوت است. در بخش موکت های طرح دار:طرح پارکتی، گلدار و آجری را در اختیار دارید که می توانید خرید موکت نمدی را از طریق وب سایت مارال موکت انجام دهید.

موکت نمدی دو لایه

چندین سال پیش شرکت های اصلی تولید کننده موکت های نمدی، دست به ابتکار بسیار نوینی زدند و توانستند موکت هایی را روانه بازار کنند که هر یک دارای ضخامت 5 میلی بودند و قابلیت جذب سرمای آن ها نسبت به موکت های سنتی بسیار بیشتر بود. این موکت ها از نظر قیمت، تفاوت زیادی با موکت های تک لایه دارد و به دلیل مقاوت بالایی که دارد، قابلیت شستشوی مکرر نیز دارد که همین مسئله به خودی خود سبب شد تقاضا برای خرید موکت دو لایه بسیار زیاد باشد.

موکت نمدی ساده

موکت نمدی ساده

موکت نمدی ساده یکی از پرکاربردترین موکت های نمدی است چرا که به راحتی با دیگر اجزای دکوراسیون هماهنگ می شود. همچنین رنگبندی این نوع موکت بسیار متنوع است و شما می توانید طبق سلیقه و دیزاین محیط، یک رنگ مناسب را انتخاب نمایید. از موکت نمدی ساده، بیشتر در نمایشگاه، ادارات، راه پله، سالن همایش و سالن سینما و تئاتر استفاده می شود. قیمت موکت نمدی ساده از 45 هزار تومان شروع می شود.

پیشنهاد مارال موکت برای خرید موکت نمدی ساده، موکت ساده مخمل شیراز می باشد. این موکت یکی از بهترین و با کیفیت ترین نوع موکت نمدی ساده است که رویه آن مخملی و نرم است و پشت آن از نمد با کیفیت استفاده شده است. این موکت بهترین گزینه برای فضاهای مسکونی و اداری می باشد.

ضخامت موکت نمدی ساده در مارال موکت از 3 میل تا 6 میل می باشد.

موکت نمدی طرح دار

موکت طرح دار برای اتاق خواب

یکی از پرفروشترین نوع موکت نمدی، موکت نمدی طرح دار است. این نوع موکت، با داشتن طرح های بسیار متنوع،طرفداران زیادی دارد. موکت نمدی طرح دار، بیشتر مناسب استفاده در منزل می باشد. اگر به دنبال موکتی هستید که طرح پارکتی یا طرح چوبینه داشته باشد، موکت طرح پارکت و موکت طرح پارکت چوبینه بهترین گزینه برای شما هستند.

همچنین موکت های نمدی طرح دار، با طرح گل و بوته، فضای شما را از بی روحی و یکنواختی نجات می دهد.

ضخامت موکت نمدی طرح دار در مارال موکت از 3 میل تا 6 میل می باشد.

قیمت موکت طرح دار، از 80 هزار تومان شروع می شود.

 

قیمت موکت نمدی پالاز

لیست قیمت جدید پالاز موکت

پالاز موکت را می توانیم به عنوان یکی از بهترین گزینه های برای خرید نمدی در نظر بگیریم که زحمات زیادی برای مطرح شدن این طرح در داخل و خارج از کشور کشیده اند. موکت نمدی پالاز، مانند موکت های نمدی ساده نیست و ضخامت موکت از 8 میل تا 2 سانت متفاوت است. موکت نمدی پالاز، بهترین گزینه برای استفاده در اتاق خواب و اتاق کودک نیز می باشد، چرا که به دلیل نرمی و لطافت بسیار بالا، از کودکان در برابر افتادن محافظت می کند.

اگر جز آن دسته از اشخاصی هستید که فضای منزلتان دیزاین کلاسیکی دارد، می توانید از موکت پالاز، به جای فرش، برای پوشش کف استفاده نمایید. همچنین برای فضای جلو مبلی و یا جلو تختی، پالاز موکت طرح الماس بهترین گزینه می باشد.

به علت همین کیفیت و تفاوت، قیمت موکت نمدی پالاز، با قیمت موکت نمدی ساده متفاوت می باشد.

خرید موکت نمدی

خرید موکت نمدی به دلیل پیچیدگی های کیفیتی و وجود طرح های مختلف، امری بسیار چالش برانگیز است که باید موارد مختلف را در نظر داشته باشید.

اگر برای نمایشگاه یا سالن های اداری و همایش و سینما، رختکن، به دنبال موکت مناسب هستید، خرید موکت ساده بهترین گزینه برای شما است.

پیشنهاد مارال موکت به کسانی که علاقه به دکوراسیون پر از رنگ و روح دارند، خرید موکت طرح دار است.

اگر به دنبال یک موکت باکیفیت هستید که چندین سال استفاده نمایید و همچنین می خواهید لطافت و نرمی را تجربه کنید، خرید پالاز موکت را به شما پیشنهاد میدهیم.

وب سایت مارال موکت راهنمای شما در خرید موکت

اگر هنوز هم در خرید موکت، دچار شک هستید و نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و یا از طریق واتساپ با مشاوران مارال موکت، به طور کاملا رایگان،در ارتباط باشید.

WhatsApp Me!

میتونیم کمکی کنیم؟

قبل از خرید میتونید از ما مشاوره رایگان بگیرید
تلفن تماس