موکت مناسب فضای اداری

موکت مناسب برای فضای اداری

زمانی که برای یک شرکت نفتی کار می کردم، مدیر عامل، یک ایده جالبی در مورد دکوراسیون داخلی داشت مبنی بر اینکه هر جنس بادوام و خوبی را که خریداری کنید، تا ابد برای شما کار خواهد کرد. این مسئله در مورد موکت های اداری بسیار صدق می کند و شما باید پس از تحقیقات فراوان، بهترین جنس را برای فضای اداری خود خریداری کنید. ولی خرید موکت اداری کار خیلی ساده ای نیست و باید موارد متعددی را در نظر داشته باشید. در این مقاله به صورت کلی قصد داریم از دیدگاه دکوراسیون داخلی و موارد مختلف خرید موکت اداری را همراه با شما مورد ارزیابی قرار دهیم.

تفاوت بین موکت اداری و مسکونی

موکت تایلی دیجی کالا

باور اشتباهی که در میان بسیاری از ما ایرانی ها شکل گرفته، عنوان می کند که می توانید از موکت مسکونی در واحد های اداری نیز استفاده کنید. در ابتدا باید بگوییم این باور به کلی اشتباه است. شاید در برخی از شرایط، موکت های اداری و مسکونی بتوانند به جای هم استفاده شوند، ولی این مسئله همیشه صادق نیست. شما باید بر اساس موقعیت اداری که در آن قرار دارید، بهترین جنس را خریداری کرده تا ماهیت کسب و کار خود را به تصویر بکشید. به طور کلی، در محیط های پرتردد و تردد با کفش، از موکت های لوپ استفاده می شود و در محیط های مسکونی از موکت کات که نرم تر است استفاده می شود.

برای درک بهتر این موضوع، دو نمونه موکت لوپ و کات را برای شما می گذاریم تا متوجه این تفاوت شوید:

موکت لوپ اداری: پالاز موکت طرح پونه

موکت کات خانگی: پالاز موکت طرح کات بی

در ادامه نشان می دهیم که کدامیک از مولفه های اصلی می تواند بر روی تصمیم نهایی شما تاثیر مستقیم داشته باشد.

مزایای مهم استفاده از موکت اداری

استفاده از یک موکت اداری مناسب که جلوه گر هویت برند شما باشد، باعث می شود مراجعه کنندگان بیشتری جلب شده و تعامل شما با آن ها نیز به نسبت بهتر باشد. در صورتی که تمامی الزامات را به درستی رعایت کنید، موکت می تواند به عنوان یک عایق صدا، مناسب عمل کرده و بهره وری شما را تا حد زیادی بالا ببرد. از سوی دیگر تحقیقات صورت گرفته بر روی فضاهای اداری، نشان می دهد که کفپوش های سرامیکی به سرعت کثیف می شود و نیازمند تمییزکاری هر روزه است و ممکن است هزینه اضافی برای این امر پرداخت شود؛ اما کفپوش های موکتی، این مشکل را ندارند و به فضا گرما می بخشند.

هنگام خرید موکت اداری باید به کدام موارد دقت کرد؟

موکت تایل دیجی کالا

ضرب المثلی در زبان انگلیسی است مبنی بر اینکه تا این حد ثروتمند نشده ام که جنس ارزان قیمت خریداری کنم. بحث در مورد موکت های اداری نیز دقیقا به همین صورت است. شما باید از میان صد ها گزینه، بهترین جنس را برای خود انتخاب کنید تا بیشترین بازدهی را داشته باشید. ولی کدام یک از مولفه ها در هنگام خرید از موکت اداری دخیل هستند؟ آیا تنها رنگ و جنس را باید در نظر داشت؟ آیا هویت و رنگ سازمانی بر روی تصمیم نهایی تاثیر دارد؟ در ادامه تمامی موارد را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

میزان تردد افراد

اولین عاملی که باید در هنگام خرید موکت در نظر داشته باشید، بدون شک میزان تعداد افرادی است که قصد دارند در طی یک روز بر روی آن قدم بر دارند. به عنوان مثال در اتاق های سرور و یا اتاق کنفرانس تعداد کسانی که تردد دارند، نسبت به اتاق های دیگر بسیار متفاوت است و نیازی نیست از موکت های بسیار مقاوم در آن استفاده کرد. ولی در بحث اتاق های پر تردد، باید بهترین مدل را انتخاب کنید تا به مرور زمان فشاری که بر روی موکت وارد می شود، سبب نشود تا جنس موکت از بین برود.

و یا حتی موکتی باید انتخاب شود که در برابر حرکت ویلچر و کشیده شدن اجسام، مقاومت داشته باشد.

موکت تایل بلژیکی Basalt بهترین گزینه برای مکان های پرتردد اداری می باشد. همچنین به دلیل زیبایی و کیفیت بینظیر، یک آیتم فوق العاده برای دکوراسیون داخلی سالن های زیبایی و شوروم و بوتیک می باشد.

دکوراسیون داخلی و رنگ سازمانی

هر سازمانی بر اساس هویت برندی که دارد، یک رنگ سازمانی خاصی را انتخاب می کند که این مسئله باید در بخش بخش محیط سازمان نشان داده شود. زمانی که قصد دارید دکوراسیون داخلی شرکت خود را طراحی کنید، باید به این مسئله با وسواس خاصی دقت کنید. وظیفه طراح دکوراسیون داخلی است که بر اساس رنگ سازمانی که در ذهن دارید، بهترین موکت را در همان راستا انتخاب کند تا شما بیشترین بازدهی را در سازمان خود داشته باشید.

اصلی ترین رنگ هایی که در محیط های اداری مورد استفاده قرار میگیرد، رنگ طوسی روشن و طوسی تیره است.

هم به دلیل زیبایی رنگ و هم به دلیل اینکه موکت طوسی کمترین میزان کثیفی را نشان می دهد.

موکت تایل shades of grey، در ابعاد 33 در 100، بهترین گزینه برای داشتن یک طراحی داخلی منحصربه فرد می باشد.

میزان بودجه ای که در اختیار دارید

اگر من مسئول دکوراسیون داخلی باشم، آخرین موردی که در نظر خواهم داشت، مبلغی است که باید برای دکوراسیون داخلی هزینه کنم. ولی برای بسیاری از سازمان ها این مسئله اهمیت بسیار زیادی دارد و بودجه نهایی که برای دکوراسیون داخلی در نظر دارند، می تواند بر روی خرید آنها تاثیر مستقیم داشته باشد. پس باید در کنار توجه به کیفیت، قیمت را نیز در نظر داشته باشید.

مقاومت در برابر الکتریسیته ساکن

زمانی که به عنوان کارشناسی آی تی و مسئول سرور فعالیت می کردم، به دلیل حساس بودن فضای اتاق، از موکت های آنتی استاتیک استفاده کردیم که سبب می شود بار الکتریسیته به حداقل برسد. اگر قصد دارید در آزمایشگاه و فضاهای خاص از موکت استفاده کنید، این نوع موکت می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما در نظر گرفته شود که نه تنها کیفیت خوبی دارد، بلکه امنیت را نیز به محل کار شما می آورد.

انواع موکت اداری

تا بدینجا به صورت دقیق ارزیابی کردیم که در هنگام خرید موکت باید به کدامیک از موارد توجه داشته باشید. ولی در اختیار داشتن اطلاعات دقیق در مورد انواع موکت های اداری می تواند به شدت تصمیم شما را تحت الشعاع قرار دهد. موکت های اداری تایل که در سرتاسر دنیا به عنوان بهترین گزینه به حساب می آید، می تواند جلوه بسیار خوبی به محیط اداری شما دهند. ولی در این بین، می توانید بر اساس نیاز سازمان از موکت های اداری رولی نیز استفاده کنید.

موکت اداری تایل

موکت تایل پازلی

اگر به ادارات دولتی و یا هتل هایی رفته باشید که به طور حرفه ای به طراحی دکوراسیون اهمیت می دهند، موکت های زیبایی را مشاهده می کنید که به صورت شکل های هندسی بوده و طبق یک پلن مشخص در کنار هم چیده شده اند!

برای دیدن نمونه های بیشتر از موکت تایل، روی لینک کلیک نمایید: موکت تایل 

این موکت ها که در ابعاد  50 در 50 / 60 در 60 / 33 در 100 به بازار عرضه می شوند، برای تمامی فضاهای اداری فارغ از هویت برند شما مناسب هستند. این نوع از موکت های اداری به دلیل ماهیتی که دارند تغییرات بسیاری را در سازمان ایجاد می کند و به گفته ژان لوئیس دنوا طراح اداری مشهور، روح فضا را به تصویر می کشد.

برای اینکه بیشتر در مورد موکت های تایل اطلاعات کسب کنید و با شناخت کامل خرید خود را انجام دهید؛ به لینک زیر مراجعه نمایید:

موکت تایل چیست؟

5 مزیت مهم موکت تایل

  • ضد الکتریسیته ساکن و آنتی استاتیک بودن
  • مقاومت الکتریکی
  • ضد حریق
  • مقاوم در برابر شستشوی زیاد
  • حمل و نقل آسان
  • در صورت کثیف شدن یک تکه، با هزینه بسیار کم می توانید جایگزین کنید.
  • صرفه جویی در وقت و هزینه
  • دوام و ماندگاری بسیار بالا
  • طراحی دکوراسیون به طور اختصاصی
  • مناسب تردد با کفش و ویلچر

موکت اداری رولی

موکت طوسی جدید

از دیگر موکت های اداری که در ایران نیز خریداران زیادی دارد، موکت های رولی است. این موکت ها با عرض 3 متر و 4 متر و طول متغیر در مارال موکت موجود هستند. بافت این نوع موکت ها به صورت لوپ هستند و برای فضاهای تردد با کفش نیز مناسبند.

مهم ترین مزیت موکت اداری رولی، قیمت به صرفه آن است.

عدم طراحی اختصاصی، حمل و نقل سخت، شست و شوی پر دردسر، ماندگاری کمتر نسبت به موکت تایلی، و محدود بودن رنگ، از معایب این نوع موکت می باشد.

با تمام این معایب، موکت اداری رولی، بسیار اقتصادی است و هزینه نصب کمتری نسبت به موکت تایلی دارد.

بهترین موکت های اداری رولی موجود در بازار، موکت های زیر می باشند:

پالاز موکت طرح دالیا ( زیباترین موکت هتلی)

پالاز موکت طرح ونوس ( انتخاب عالی برای هتل و اتاق مدیران)

پالاز موکت طرح پتینه ( شیک ترین و زیباترین موکت رولی اداری)

پالاز موکت طرح راش ( بهترین موکت هتلی و اداری)

پالاز موکت طرح شبنم ( پرفروش ترین موکت اداری لوپ در رنگ های متنوع)

موکت ساده مخمل شیراز ( موکت فوق العاده با کیفیت و قیمت مناسب، بهترین گزینه برای نمایشگاه و ادارات)

مشاوره رایگان فقط با تماس تلفنی و پیام واتساپ

در صورتی که هنوز موکت فضای اداری خود را انتخاب نکرده اید، ما در مارال موکت به صورت مستمر محصولات خود را به روز رسانی می کنیم و حاضر هستیم تمامی اطلاعات را به صورت تلفنی و یا از طریق پیام رسان ها با شما به اشتراک بگذاریم. همین حالا با ما تماس برقرار کرده و به روزترین اطلاعات را دریافت کنید.

 

WhatsApp Me!

میتونیم کمکی کنیم؟

قبل از خرید میتونید از ما مشاوره رایگان بگیرید
تلفن تماس